FINALISTI TEKMOVANJA ZA VELIKO ZBOROVSKO NAGRADO EVROPE 2018

ALLMÄNNA SÅNGEN
Uppsala, Švedska
Dirigentka Maria Goundorina

BEIJING PHILHARMONIC CHOIR
Peking, Kitajska
Dirigent Yang Li

CORO MUSICANOVA
Rim, Italija
Dirigent Fabrizio Barchi

THE STOCKHOLMS MUSIKGYMNASIUM
Stockholm, Švedska
Dirigentka Helene Stureborg
ALLMÄNNA SÅNGEN
Uppsala, Švedska
Dirigentka Maria Goundorina
Zbor podaja redko kombinacijo dobro uveljavljenega izročila in domiselne glasbenosti. Ustanovljen je bil kot moška zasedba in je bil od leta 1830 pomemben del akademskega življenja v Uppsali. Leta 1963 so se preoblikovali v mešani zbor, ki še naprej spoštuje bogato švedsko zborovsko izročilo, obenem pa daje poudarek glasbi sodobnih skladateljev. S heterogenim repertoarjem želijo poslušalce spodbujati ne le k uživanju v dragocenih preteklih glasbenih darovih, temveč tudi k odkrivanju nove glasbe. V svoji dolgi zgodovini je zbor pogosto nastopal na švedskih odrih in po svetu, sodelujejo pa tudi z drugimi umetniki. Leta 2014 so izvedli obsežno produkcijo Orffove Carmine Burane skupaj s švedsko ljudsko opero. Na Nobelovem sprejemu v Stockholmu so bili leta 2005 glavni nastopajoči, leta 2009 pa izdali zgoščenko Resonanser–Swedish Choral Music New Perspectives, za katero so isto leto prejeli švedsko nagrado grammis za najboljši klasični album. Jeseni 2015 in spomladi 2016 je Allmänna Sången posnel novi album Femina Moderna z glasbo sodobnih skladateljic.
György Ligeti (1923–2006): REGGEL (Sandor Weöres)
Schott
Antonio Lotti (1647–1740): CRUCIFIXUS ETIAM PRO NOBIS (part of the Nicene Creed 381 A.D. / del Nicejske veroizpovedi A.D. 381)
CPDL
Samuel Barber (1910–1981): REINCARNATIONS, op. 16:
1. Mary Hynes (James Stephens)
Schirmer
Ingvar Lidholm (1921–2017): DE PROFUNDIS (Ps 130)
AB Nordiska Musikförlage
Sofia Gubaidulina (1931): HOMMAGE À MARINA TSVETAYEVA (Marina Tsvetayeva)
IV. Interlude
Edition Sikorski
Peter Cornelius (1824–1874): LIEBE, DIR ERGEB’ ICH MICH, op. 18 (Angelus Silesius)
Carus-Verlag
Per Ekdahl (1974): ACK, ACK OM DET VORE DAG (Swedish folksong / švedska ljudska)
Gehrmans Musikförlag

MARIA GOUNDORINA se je rodila v Novosokolnikih v Rusiji, odraščala je blizu Moskve in pri sedmih letih začela prepevati v zborih, pri 15 letih pa se je začela učiti dirigiranja. Študirala je na glasbenem kolidžu Ippolitov-Ivanov in na moskovskem konservatoriju Čajkovski (pri Borisu Tevlinu), pozneje pa na kraljevem kolidžu za glasbo v Stockholmu pri Andersu Ebyju in se na dunajski univerzi izpopolnjevala v muzikologiji. Na njeno vizijo zborovskega zvoka so vplivali omenjena mesta in študij, pa tudi lastne pevske in zborovodske izkušnje. Bila je članica komornega zbora konservatorija Čajkovski, zbora Arnold Schoenberg in komornega zbora Mikaeli, dirigirala pa je številnim švedskim zborom, med drugim zboru švedskega radia, komornemu zboru Eric Ericson in zboru švedske kraljeve opere. Od leta 2010 Goundorina umetniško vodi Allmänna Sången. Poučuje tudi zborovsko dirigiranje, petje in rusko glasbo na tečajih v Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem in Švedskem.
BEIJING PHILHARMONIC CHOIR
Peking, Kitajska
Dirigent Yang Li
Filharmonični zbor iz Pekinga je leta 1983 ustanovil profesor Yang Hongnian. V zasedbi se je kalilo več kot 5000 otrok, na več kot 1000 koncertih po vsem svetu pa so izvedli okoli 1500 kitajskih in tujih pesmi. Na prestižnih mednarodnih tekmovanjih so prejeli 30 pomembnejših nagrad in izdali 32 CD- in DVD-plošč ter sedem zbirk otroške zborovske glasbe. Leta 1990 je predsednik Avstrije Rudolf Kirchschläger njihov nastop pohvalil z besedami: »Tako briljanten koncert bi morali slišati vsi na Dunaju.« Februarja 2003 je zbor pripravil predstavitveno izvedbo za združenje ameriških zborovskih dirigentov ACDA in koncertiral v Carnegie Hall in Lincolnovem centru v New Yorku. Pripravljalni odbor olimpijskih iger v Pekingu je zbor izbral za nastopa v Monaku in Moskvi med izbirnim postopkom za gostitelje olimpijskih iger leta 2000 in 2008. Na otvoritveni slovesnosti 29. poletnih olimpijskih iger v Pekingu 8. avgusta 2008 je 66 pevcev izvedlo olimpijsko himno. Septembra 2016 so obiskali Izrael in Palestino, nastopili pa so kot angel miru ob začetku svetovne turneje Pesem o svetovnem miru. Zbor ostaja zvest svojemu poslanstvu – ljubezni in predanosti. V tridesetih letih so redno nastopali na dobrodelnih prireditvah in se udeleževali prostih izobraževalnih delavnic. Še naprej zasledujejo svoj umetniški cilj ter podajajo ljubezen in lepoto glasbe vsem.
André Caplet (1878–1925): MESSE A TROIS VOIX:
1. Kyrie eleison (Ordo Missae – fragment / red sv. maše – odlomek)
Éditions Durand & Cie. Paris
Orbán György (1947): PANGE LINGUA (eucharistic hymn, Tomaso d’Aquino / evharistična himna, Tomaž Akvinski)
Ars Nova
Yang Hongnian (1934): DOUBLE ECHOES (Yang Hongnian)
People’s Music Publishing House
Yang Hongnian (1934): INTRODUCTION & TOCCATA (Yang Hongnian)
Unpublished/neizdano
Zoltán Kodály (1882–1976): HEGYI ÉJSZAKÁK
Editio Musica Budapest
Michele Josia (1974): COME IL RITMO VELOCE
Unpublished/neizdano
Nikolai Rimsky-Korsakov (1844–1908) / Yang Hongnian (1934): THE FLIGHT OF THE BUMBLE BEE (from opera The Tale of Tsar Saltan / iz opere Pravljica o carju Saltanu)
People’s Music
Liu Xiaogeng (1955): WATER BEETLE (Mou Hongen) (Zhuang Minority folksong / ljudska manjšine Zhuang)
Central Conservatory of Music Press
YANG LI je profesor dirigiranja na osrednjem konservatoriju za glasbo, glavni dirigent simfoničnega orkestra Tianjin, gostujoči dirigent otroškega in dekliškega zbora državnega simfoničnega orkestra in direktor ter dirigent Filharmoničnega zbora iz Pekinga. Leta 1997 je z umetniško diplomo končal študij na konservatoriju za glasbo v Stuttgartu. Med študijem tam je Yang kot prvi kitajski glasbenik prejemal štipendijo Karajanove fundacije. V zadnjih desetih letih je z otroškim in dekliškim zborom Kitajskega državnega simfoničnega orkestra osvojil najvišje nagrade na 18. mednarodnih zborovskih tekmovanjih, na številnih drugih pa je sodeloval kot žirant.

CORO MUSICANOVA
Rim, Italija
Dirigent Fabrizio Barchi
Zbor Musicanova je začel delovati leta 1990. Vse od začetka pa v svoj repertoar vključujejo različne žanre in avtorje, od renesanse do pop glasbe. Na najpomembnejših mednarodnih zborovskih tekmovanjih po Evropi so prejeli vrsto priznanj in nagrad. Leta 2008 je zbor zmagal na 6. mednarodnem tekmovanju v bavarskem Miltenbergu. Na 53. mednarodnem tekmovanju v Gorici so leta 2014 osvojili več nagrad in postali najboljši mešani zbor. Lani je zbor osvojil veliko nagrado na 46. tekmovanju Florilege Vocal v Toursu in si prislužil nastop v finalu za letošnjo veliko nagrado Evrope v Mariboru. Zelo dejavno širijo zborovsko glasbo med mladimi, saj so trdno prepričani o glasbenih in človeških vrednotah zborovske dejavnosti. Prav zato zbor pogosto sodeluje s šolami v Rimu, od koder prihaja večina njegovih članov.
Fabrizio Barchi (1957): LUX PERPETUA (Requiem – fragment / rekviem – odlomek)
Edizioni Musicali ERREFFE
Carlo Gesualdo da Venosa (1566–1613): TRISTIS EST ANIMA MEA (responsory for Maundy Thursday / responzorij za veliki četrtek)
Kurt Pages
Per Nørgård (1932): WIE EIN KIND:
1. Wiegen-Lied (Adolf Wölfli)
Wilhelm Hansen
Daniel Brinsmead (1988): COME SLEEP (John Fletcher)
Santa Barbara
Felix Mendelssohn Bartholdy (1809–1847): SECHS SPRÜCHE, op. 79:
1. Am Weihnachten (Ps 98)
Julius Rietz
Ko Matsushita (1962): O, LUX BEATA TRINITAS (Saint Ambrose / sv. Ambrož)
Carus-Verlag Stuttgart
Bo Holten (1948): 3 LATIN MOTETS:
3. Haec Dies (Ps 117)
Wilhelm Hansen
Jacobus Handl – Gallus (1550–1591): ALLELUIA. CANTATE DOMINO CANTICUM NOVUM, OM 2,34 (Ps 98,1, 100,1-2, 98,4)
ZRC SAZU
FABRIZIO BARCHI je študiral na papeškem inštitutu za cerkveno glasbo v Rimu pod vodstvom maestrov R. Baratte, D. Bartoluccija in A. Renzija ter se udeležil tečajev F. Luisija, A. Zecchija, J. Jurgensa, P. Neumanna and G. Gradna. Kot zborovski dirigent je prvič nastopil leta 1979, od takrat vodi zbore v glasbenih društvih in v šolah. Z zbori je prejel več nagrad na regionalnih, državnih in mednarodnih tekmovanjih. Kot glasbeni pedagog je deloval od leta 1980 do leta 1993, ko je prevzel katedro za zborovsko dirigiranje na konservatoriju Lorenza Perosija v Campobassu.

THE RESONANZ CHILDREN’S CHOIR (TRCC)
Džakarta, Indonezija
Dirigent Avip Priatna
Priznani otroški zbor Resonanz (TRCC) deluje v Džakarti v Indoneziji. Večina članov obiskuje glasbeni studio Resonanz, ki ga kot glasbeni center vodi indonezijski maestro Avip Priatna. Zbor TRCC je ustanovil leta 2007 in je od takrat njihov mentor. Med zborovodji zasedbe sta tudi Devi Fransisca in Luciana Oendoen. V zadnjih letih je TRCC zmagal na več mednarodnih zborovskih tekmovanjih. Leta 2012 so bili zmagovalci med otroškimi zbori na Baliju. Naslednje leto je TRCC na mednarodnem tekmovanju otroških in mladinskih zborov v Hongkongu prejel šest nagrad, med drugim prvo mesto med otroškimi zbori in v folklorni kategoriji, in naslov »svetovnega zbora«. Leta 2015 so šli v ZDA in na mednarodnem zborovskem festivalu Golden Gate v San Franciscu osvojili štiri nagrade. Leta 2016 so bili prvi med otroškimi zbori in postali absolutni zmagovalec tekmovanja Claudio Monteverdi v Benetkah. Julija lani je zbor uspeh ponovil v Rimu na tekmovanju Musica Eterna Roma, novembra pa kot otroški zbor osvojil tudi veliko nagrado 49. tekmovanja v Tolosi.
Lee R. Kesselman (1951): AD AMORE (from Dante’s Divine Comedy / iz Dantejeve Božanske komedije)
Boosey & Hawkes Inc.
Thomas Luis de Victoria (1548–1611): DUO SERAPHIM CLAMABANT:
1. Duo Seraphim (Iz 6, 3)
CPDL
Robert Schumann (1810–1856): DER WASSERMANN (Justinus Kerner)
IMSLP
Ivan Yohan (1975): SALVE REGINA (Marian antiphon / marijanska antifona)
Unpublished/neizdano
Gwyneth Walker (1947): STEAL AWAY (spiritual)
E.C. Schirmer
Fero Aldiansya Stefanus (1988): 137 HIP-STREET
Avip Priatna (1964)/ Agustinus Bambang Jusana (1970): JANGER (folksongs from Indonesia / ljudske iz Indonezije)
Carus-Verlag

AVIP PRIATNA spada med najuspešnejše indonezijske dirigente. Magistriral je na dunajski univerzi za glasbo in upodobljajočo umetnost, tam pa je študiral pri Leopoldu Hagerju in prof. Güntherju Theuringu. Avip je zasnoval glasbeni studio Resonanz v Džakarti in ustanovil Batavijske madrigaliste, otroški zbor Resonanz in Koncertni orkester iz Džakarte. Z zboroma je na turnejah po svetu prejel številna priznanja in nagrade na prestižnih evropskih tekmovanjih, pogosto tudi za najboljšo interpretacijo (Florilège Vocal de Tours, 2001, Guido d’Arezzo 2010). Batavijske madrigaliste je v finale za veliko nagrado Evrope popeljal dvakrat (2013, 2017), letos pa mu je to uspelo z zborom Resonanz.
THE STOCKHOLMS MUSIKGYMNASIUM
Stockholm, Švedska
Dirigentka Helene Stureborg
Komorni zbor Glasbene gimnazije iz Stockholma je leta 1989 ustanovil Gary Graden kot dopolnitev rednega zborovskega izobraževanja, da bi dijakom omogočil razširjeno izkušnjo zborovskega petja. Kmalu so postali dobro prepoznavni in so zmagali na več mednarodnih tekmovanjih. Pomembno je povabilo na simpozij mednarodne zveze za zborovsko glasbo IFCM v Ljubljani leta 1995, na katerem je komorni zbor predstavljal Švedsko. Leta 1997 je zasedba na povabilo nastopila na letnem božičnem koncertu v Vatikanu, v več državah pa so ga prenašali po televiziji in ga je videlo na milijone ljudi. Zbor vadi dve uri na teden po končanem šolskem dnevu, vsako leto pa se v njem zamenja od 10 do 12 od skupno 38 pevcev. Potem ko se je Gary Graden leta 2002 »upokojil« z mesta dirigenta, je njegovo mesto prevzela Helene Stureborg. Z njo so izdali dve zgoščenki (God Jul in Ave Maria), bili uspešni na tekmovanjih (Tours 2006, Marktoberdorf 2009, Cork 2011), festivalih (Usedomer Musikfestival 2005, Concordia Vocis 2010, evropski mladinski zborovski festival Basel 2012), večkrat obiskali Berlin in nastopili v tamkajšnji stolnici ter izvedli številne koncerte. Spomladi 2010 so na turneji v Oslu, Köbenhavnu in Stockholmu spremljali Andreo Bocellija ter z Gradnom in Stureborgovo proslavili 25-letnico delovanja. Njihov repertoar zajema širok spekter slogov in obdobij, poudarek pa je na sodobni a cappella glasbi.
Jan Sandström (1954): BIEGGA LUOTHE (Lapland yoiks / laponski joiki)
Gehrmans Musikförlag
Robert Schumann (1810–1856): VIER DOPPELCHÖRIGE GESÄNGE, op. 141:
1. An die Sterne (Friedrich Rückert)
Carus-Verlag
Hugo Alfvén (1872–1960)/ Helene Stureborg (1964): VALLVISA (Swedish folksong / švedska ljudska)
Elkan&Schildknecht
Nana Forte (1981): EN EGO CAMPANA (Carmina proverbalia, 45)
Unpublished/neizdano
Tomas Luis de Victoria (1548–1611): REGINA COELI (Marian antiphon / marijanska antifona)
CPDL

HELENE STUREBORG je leta 1990 magistrirala iz cerkvene glasbe, leta 1993 pa je končala podiplomski študij zborovskega dirigiranja na Kraljevem univerzitetnem kolidžu za glasbo. Dirigiranje je študirala pri Gustafu Sjökvistu, Ericu Ericsonu in Kjellu Ingebretsnu. Od leta 1990 poučuje glasbo na Glasbeni gimnaziji v Stockholmu, leta 1994 pa je postala zborovodkinja zbora Kongl Teknologkören na Kraljevem tehnološkem inštitutu, ki ga je vodila do decembra 2002, ko je prevzela komorni zbor Glasbene gimnazije iz Stockholma. Leta 2011 je z nekdanjimi dijaki zasnovala svoj komorni zbor Helene Stureborg. Helene je poučevala zborovsko dirigiranje na Kraljevem univerzitetnem kolidžu za glasbo med letoma 1996–2014 in bila članica državnega umetniškega sveta švedske agencije za upodabljajočo umetnost Musikverk v letih 2014–2017. Pogosto sodeluje z zborom švedskega radia, komornim zborom Eric Ericson, kot učiteljica dirigiranja in zborovska pedagoginja pa vodi tudi razne tečaje.